tirsdag 28. august 2012

Kake med maskemotiv

Vi har feiret barnebursdag i dag, og jeg måtte lage en kake...en stor kake!
Utgangspunktet er en vanlig sjokoladekake, men jeg har doblet oppskriften og stekt den i langpanne. Smørkremen er farget rosa med pastafarge fra Squire Kitchen. Opprinnelig skulle kaken få et stort gelehjerte, men den nyinnkjøpte springformen holdt ikke tett og all geleen rant ut på kjøkkenbenken.

Det var da jeg kom på ideen om å bruke en maske fra Primas sommernyheter :))
Det ble riktig fint (om jeg skal si det selv ;)
 
 
Den ferdige kaken. I den mørke kakaosirkelen skal jeg sette lysene.




Jeg la masken (sjablongen) forsiktig oppå kaken. Deretter siktet jeg kakao over, og gikk over med litt melis til slutt.
Masken må fjernes forsiktig. Jeg stakk en spiss kniv under den på to steder, og løften den rett av. På den måten unngår man at den "subber" i smørkremen/glasuren.
Litt sukkerperler pynter opp til slutt :)

10 kommentarer:

Tove sa...

Det må jeg si var kreativ bruk av scrappeutstyr! Kaken ble utrolig stilig:)

Tone K. sa...

Du og du....dette er noe av det flotteste kake-"stykke" jeg har sett :) SÅ lekkert det ble...wow altså.
Og nå SKAL jeg bare ha den stencilen.......til scrapping altså......har ikke sett den før jeg....men den er på MÅ lista..helt klart :)

Ha en fortsatt fin uke :)

Agnetha sa...

For en flott kake! jammen en kreativ måte å bruke scrappeutstyr på. Er jo nesten slik at en burde ha en slik prima mask for å teste det ut selv

Aina sa...

Tusen takk for hyggelige kommentarer. Moro!

PS! Vi har fremdeles noen igjen hos ScrapSmart ;))

Ann Kristin sa...

Så utrolig lekkert! En nyyydelig kake. Så lurt og kreativt å bruke slike masks til kakepynting!

Kreativelena sa...

Har egentlig akkurat ryddet bort en hel haug med stensiler som jeg tenkte jeg skulle gi bort... Tror jeg må gå igjennom de en gang til nå altså.. For den kaka her , ja den tok kaka ;-)

izi sa...

Utrolig stilig! Og ikke minst kreativt!

Mokkan sa...

Kjempelekker,skikkelig god ide :)

Kristin Langnes sa...

Utrolig, utrolig lekker kake altså, og smart brukt av sjablong! Må garantert teste ut dette selv en gang!

Gracielalife Design - by Graciela sa...

sååå stilig!! dette må eg huske til neste gang eg prøver meg på kake!